Thursday, November 18, 2010

CURACAO ( HURRICANE TOMAS)

27-10-2010

En toen was het opeens vreemd stil op onze boot. Pake en beppe zijn weer naar huis, en inmiddels goed aangekomen in hun oude vertrouwde Oentsjerk. Kim en ik gaan vandaag de eerste lessen beginnen. Ik duik in de lesstof en vind het eigenlijk best leuk om te doen. We beginnen met voorlezen van een verhaaltje. Er moet goed geluisterd worden want ná het verhaaltje worden er vragen over gesteld. Daarna gaat Kim een mooie tekening maken van iets wat ze hééél leuk vindt.. fietsen natuurlijk. We zingen liedjes en dansen op de melodie van het “Zigeunermeisje op haar steen”, Kalki en Streep krijgen ook dansles. Erg leuk onze eerste lesdag. Alleen vreemd dat het de eerste week over school gaat, terwijl kinderen die thuisscholing doen toch niet echt veel met een school te maken hebben.

29-10-2010

Na de lessen van vanmorgen, gaan we inkopen doen. Bas moet nog wat aluminium kopen voor een klus op Bonaire. Roger heeft hem gevraagd om de relingen van de boten die voor de duiklessen worden gebruikt te repareren. We vinden aluminium bij Dijtham. Het is erg duur maar Bas heeft het wel nodig. Dan weer naar Otrabanda om uit te klaren, weer over de bootjes brug naar Punda, terug over de brug onder de Juliana brug door, naar immigratie. Pffffff. Nog een stop bij de Mc Donalds waar een gekoelde binnenspeelplaats is. Dat vindt Kim helemaal leuk..Dan brengen we de auto terug naar Best Value en worden keurig in de vissershaven bij de dingy afgezet.

30-10-2010

We hebben gister uitgeklaard maar als we de computer aanzetten en het weersbericht bekijken blijkt dat er een dikke storm staat te broeden. Zijn naam is Tomas en het lijkt erop dat hij deze kant opkomt. We blijven eerst dus nog even beschermd in de baai van het Spaanse Water liggen.

31-10-2010

Vandaag krijgen we John van 'Elthea' op visite Hij weet veel over computers en verkoopt goede antennes. Daar willen we graag wat meer over weten. Na uitgebreide info kopen we een buitenantenne van 8dbi. Die wordt bevestigd aan de opbouw van onze zonnepanelen. Binnen wordt het aangesloten op een “Alfa long range USB adapter” die dan via een kabel door de werkplaats uitkomt bij de navigatie tafel waar we meest zitten te internetten. Daar kun je dus de antenne zo in de computer steken. Helemaal luxe. Verder heeft ie natuurlijk allemaal leuke hebbedingetjes, maar daar moeten we eerst nog even goed over nadenken.

Maandag 1-11-2010

Kalki, onze kleine poes, voelt zich al 3 dagen niet zo lekker en sinds gister wil ze niet eten. We vragen Han van de 'Condor' of hij ons even naar de dierenarts wil rijden. Han moet zelf om 11 uur bij de oogarts zijn en zet ons om half 11 bij de dieren arts af. De arts kan niet echt iets vinden. Alleen dat Kalki hoge koorts heeft. Ze krijgt een spuit met antibiotica en koortsverlager en natuurlijk krijgen we ook antibiotica en oogzalf mee naar de boot. Op de terugweg duiken we met zijn allen de Albert Hein in (jaja) die ligt toch op de route. Terug op de boot voelt Kalki zich goed en begint meteen te eten, gelukkig maar. Bas gaat de antenne installeren en Kim en ik doen schoolwerk. Na de aardappelen, broccoli met echte Nederlandse gehaktballen begint het te spoelen, echt niet normaal! Binnen 15 minuten zijn beide watertanks van 350 liter gevuld. Even later steekt de wind op en de boten in de haven beginnen aan hun ankers te trekken en draaien met de wind mee. Achter ons zien we de deklichten aangaan. De “Gabber” en nog een boot liggen tegen elkaar aan te botsen. De bemanning probeert ze dapper uit elkaar te houden. We zien dat ze er een paar stootwillen tussen de boten plaatsen en blijven eerst even zo liggen. Tja met dit weer is het ook niet te doen om je boot te verkassen. De wind neemt al snel weer af maar het regent de hele nacht.